THE IMPORTANCE OF ICT IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS
THE IMPORTANCE OF ICT (Português (Brasil))

Keywords

Methodology. Learning. Technology.

How to Cite

de Souza, D. ., Lima Cangirana, V. ., & Wendel Santana Coêlho, M. . (2022). THE IMPORTANCE OF ICT IN THE TEACHING AND LEARNING PROCESS. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 3(05), 338–358. https://doi.org/10.51249/gei.v3i05.976

Abstract

Analyzing the current context of education, there is a need for new artifices to capture the attention of students in Brazilian schools, making it necessary to have an integrative teaching method that draws their attention, providing an innovative vision for the school, a stigmatized place. as not adapted to the new times. As the objective of this work we want to investigate the desires and difficulties of teachers regarding the use of new educational methodologies more accurate TICS (Information and Communication Technologies) in teaching and learning. Thus, through technology, there is the possibility for many students to increase their integration with knowledge and to see the subjects in practice and to strengthen ties and enhance their interaction and rapport with regard to pedagogical decisions. For the implementation of this educational device, either because of the students’ economic difficulties or the lack of material in schools, common problems in Brazilian society, but which cannot prevent the necessary progress. Therefore, the real need to use ICTs as a learning aid in the Brazilian educational system is analyzed, as a great tool to support teachers and captivate students.

https://doi.org/10.51249/gei.v3i05.976
THE IMPORTANCE OF ICT (Português (Brasil))

References

ALMEIDA, M.E.B. Prática pedagógica e formação de professores com projetos: articulação entre conhecimentos, tecnologias e mídias. Boletim do Salto para o Futuro. Série Pedagogia de Projetos e Integração de Mídias, TV-ESCOLASEED- MEC, 2003.

Brazil. Ministério da Educação e do desporto. Secretaria de fundamental. (ORIENTAÇÕES CURRICULARES PARA O ENSINO MÉDIO- Brasília: MEC/SEF, V. O1 e O2 .1998. 85p. Constituição da República Federativa do Brasil. Brasília, DF: Senado. 1988;

BIEMBENGUT, M. S.; HEIN, N. Modelagem matemática no ensino. São Paulo: Contexto, 2003.

COELHO, F. U.; AGUIAR, M. A história da álgebra e o pensamento algébrico: correlações com o ensino. Estudos Avançados, n. 32, v. 94, p. 171-187, 1998.

Copyright @ 2021 Trivium-https://blog.trivium.com.br/-acesso dia 7 de outubro de 20122.

DEMO, Pedro. Educação e desenvolvimento: algumas hipóteses de trabalho frente à questão tecnológica. Revista Educacional. Rio de Janeiro, p. 149-170- 1991.

Granger, C. (1969), ‘Investigating causal relations by econometric models and cross-spectral methods’, Econometrica 37, 424–438.

GIL, Antônio Carlos, 1946 - Como Elaborar Projetos de Pesquisa / Antônio Carlos Gil. - 3. ed. – São Paulo: Atlas, 1991.

IBIAPINA, I. M. L.M. Professor: Trajetória e Perspectiva. In: FROTA, Paulo Rômulo de Oliveira. Do cotidiano à Formação de Professores. Teresina: EDUFPI, 2003.

LIBÂNEO, J. C. Adeus Professor, adeus professora? Novas exigências educacionais e profissão docente. 5. ed. São Paulo: Cortez, 2001.

NEVES, J. D.; RESENDE, M. R. O processo de ensino-aprendizagem do conceito de função: um estudo na perspectiva da teoria histórico-cultural. Revista Educação Matemática Pesquisa, v. 18, n. 2, p. 599-625, 2007.

SAITO, F.; DIAS, M. da S. História e ensino de matemática: construção e uso de instrumentos de medida do século XVI. História da Ciência e Ensino: construindo interfaces, São Paulo, v. 2, p. 75-87, 2013.

SANCHO, Juana Maria. Para uma Tecnologia Educacional. Porto Alegre: Artmed, 1998.

Prado, M.E.B.B. (2003). Educação a Distância e Formação do Professor: Redimensionando Concepções de Aprendizagem. Tese de Doutorado. PUC/SP.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...