THE IMPORTANCE OF LEGAL MARKETING
A IMPORTÂNCIA (Português (Brasil))

Keywords

Legal Marketing, Social Media, OAB Statute, Lawyers

How to Cite

Besouchet Martins, A. . (2021). THE IMPORTANCE OF LEGAL MARKETING. Revista Gênero E Interdisciplinaridade, 2(04). https://doi.org/10.51249/gei02.04.2021.495

Abstract

The present scientific study, carried out through the exploratory-descriptive methodology, through bibliographical and documentary research, aims to demonstrate the lack of regulation of the OAB regarding the use of social networks as a marketing tool versus the lack of knowledge of the dissemination tools of the activities lawyers. Likewise, it aims to conceptualize marketing and law, based on the OAB Statute. This approach also allows for the verification and analysis of the incidence of problems generated by the positions of the Regional OABs. As specific objectives established, it dealt with exemplifying situations and application within the context of the evolution of the legal profession in Brazil. The work was based on the light of marketing theorists and current legislation, enhancing the majority doctrine of the chosen branch to achieve the intended understanding of the subject

https://doi.org/10.51249/gei02.04.2021.495
A IMPORTÂNCIA (Português (Brasil))

References

BERTOZZI, Rodrigo. Marketing Jurídico: Os Neurojurídicos, as Novas Ideias e Ferramentas Estratégicas. LOCAL: Ed. Juruá, 2008.

ESPM. Público alvo: aprenda como construir. 2020. Disponível em:https://empresajrespm.com.br/publico-alvo-aprenda-como-construir-um-ideal-para- sua-estrategia/. Acesso em: 12/09/2021.

FONTES, M. Marketing Social Revisitado: Novos Paradigmas do Mercado Social. Florianópolis: Futura, 2001.

GIL, Antônio Carlos. Como elaborar projetos de pesquisa. 4. ed. São Paulo: Atlas, 2002.

HIRONAKA, Gisela Maria Fernandes Novaes. O Ensino Jurídico e a Produção de Teses e Dissertações. LOCAL: Ed. Blucher, 2018.

KOTLER, Philip. Administração de Marketing: A Edição do Novo Milênio. 10 ed. São Paulo: Atlas, 2000.

KOTLER, Philip. Administração de marketing: análise, planejamento, implementação e controle. São Paulo: Atlas, 2011.

LUZ, Valdemar P. Manual do Advogado. LOCAL: Ed. Conceito Editorial, 2008.

MACHADO, Ulisses Silva. Tik Tok não é ferramenta adequada para advogados. 2021. Disponível em: https://www.direitopenalbrasileiro.com.br/tiktok-nao-e-ferramenta-adequada-para-advogados-diz-ted-da-oab-mg/. Aceso em: 21/10/2021.

NALINI, José Renato. Formação Jurídica. LOCAL: Ed. Revista dos Tribunais, 2019.

PRINGLE, Hamish; THOMPSON, Marjorie. Marketing Social: Marketing para causas sócias e a construção das marcas. São Paulo: Makron Books, 2000.

RAMOS, Gisela Gondin. Estatuto da Advocacia Comentários e Jurisprudência Selecionada. LOCAL: Ed. OAB/SC, 2017.

SALEM, Lara; BERTOZZI, Rodrigo. Gestão, Marketing & Outras Lendas. LOCAL: Ed. Consulex, 2009.

SILVA, J.Q. e BARICHELLO, E.M.R. A representação das organizações no espaço midiatizado. In: CONGRESSO BRASILEIRO DE CIÊNCIAS DA COMUNICAÇÃO, 29, 2006. Brasília, DF. Anais....Brasília, UNB.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...