REMOTE TEACHING AND INFLUENCES ON NATURE SCIENCE TEACHING
REMOTE TEACHING (Português (Brasil))

Keywords

school knowledge. educational practices. physics and technology.

How to Cite

Henrique Ferreira Andrade, L. . (2022). REMOTE TEACHING AND INFLUENCES ON NATURE SCIENCE TEACHING. Journal of Interdisciplinary Debates, 3(02), 270–282. https://doi.org/10.51249/jid.v3i02.814

Abstract

The year 2020 was marked by the emergence of the new coronavirus that, in Brazil, had a direct impact on the performance of teaching activities in teaching, bringing a reality that many students and teachers were still unaware of. Online classes in schools required rapid adaptation and improvisation, which led to the emergence of some adversities. This article elucidates this problem by bringing reflections on the unprecedented situation for all people working in education.

https://doi.org/10.51249/jid.v3i02.814
REMOTE TEACHING (Português (Brasil))

References

ANASTASIOU, Léa das Graças Camargos. Metodologia de ensino: primeiras aproximações... Educar em Revista [online]. 1997, n. 13, pp. 93-100. Disponível em: <https://doi.org/10.1590/0104-4060.174>.Acesso em: 28 de junho de 2021.

CHARCZUK, Simone Bicca. Sustentar a Transferência no Ensino Remoto: docência em tempos de pandemia. Educação & Realidade [online]. 2020, v. 45, n. 4. e109145. Disponível em: <https://doi.org/10.1590/2175-6236109145>. Acesso em: 28 de junho de 2021.

CORDEIRO, K. M. A. O Impacto da Pandemia na Educação: A Utilização da Tecnologia como Ferramenta de Ensino. 2020. Disponível em: < http://repositorio.idaam.edu.br/jspui/bitstream/prefix/1157/1/O%20IMPACTO%20DA%20PANDEMIA%20NA%20EDUCA%c3%87%c3%83O%20A%20UTILIZA%c3%87%c3%83O%20DA%20TECNOLOGIA%20COMO%20FERRAMENTA%20DE%20ENSINO.pdf >

Acesso em: 30 de junho de 2021.

CRIVELARO, Lana Paula et al. O comportamento do aluno em um curso a distância dentro do ambiente MOODLE: contrapontos entre a ótica inicial e seu uso atual. In: Amaral SF, Souza MIF, Garbin MC. Ambientes virtuais de ensino-aprendizagem. Campinas (SP): FE/UNICAMP; 2010.

GUIMARÃES, Â. D.M.; DIAS, R. Ambientes de Aprendizagem: reengenharia da sala de aula. In: COSCARELLI, C. V. (Org.). Novas tecnologias, novos textos, novas formas de pensar. 3ª ed. Belo Horizonte: Autêntica, 2014. p. 23-42.

KRASILCHIK, M. Práticas de Ensino de Biologia. 4ª ed. São Paulo: Editora da Universidade de São Paulo, 2005.

MOREIRA, Marco Antônio. Uma análise crítica do ensino de Física. Estudos Avançados [online]. 2018, v. 32, n. 94 [Acesso em 28 junho 2021], pp. 73-80. Disponível em: <https://doi.org/10.1590/s0103-40142018.3294.0006>.

OLIVEIRA, João Batista Araujo et al. Covid-19 e a volta às aulas: ouvindo as evidências. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação [online]. 2020, v. 28, n. 108, pp. 555-578. Disponível em: <https://doi.org/10.1590/S0104-40362020002802885> Acesso em: 28 junho 2021.

SANTOS, A. H. D. et al. Congresso Nacional de Educação - EDUCERE, XI, Curitiba, Universidade católica do Paraná. Anais Eletrônicos, 2013. Disponível em: <https://educere.bruc.com.br/arquivo/pdf2013/9474_6573.pdf>. Acesso em: 29 junho 2021.

PEREIRA, Paula Fernanda Belebecha. O uso dos jogos digitais como recurso pedagógico no contexto educacional durante a pandemia. Trabalho apresentado ao Curso de Pedagogia da UNOPAR - Universidade Norte do Paraná. 2021.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...